سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 188204

بازدید امروز : 4

بازدید دیروز : 1

مرحومین نایینی

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

سایت های مفید

لوگوی دوستان







درباره سایت

مرحومین نایینی
مدیر وبلاگ : محمد جواد ایمانی نایینی[288]
نویسندگان وبلاگ :
محمد صادق ایمانی (@)[23]

محمد رضا خدابخشیان[10]
مسعود عبایی (@)[3]

اورانوس[4]
نسیم[2]
مجتبی پوربافرانی[2]
حسین فرزانیان محمدی[4]
محمد مهدی ایمانی نایینی[0]

آخرین مرحومین نایین

پیوندهای مفید

لینک به لوگوی من

مرحومین نایینی

حضور و غیاب

یــــاهـو

فهرست موضوعی یادداشت ها

مجالس ترحیم[57] . انتخابات[42] . اخبار اجتماعی فرهنگی[42] . اخبار عمرانی[31] . اخبار عمومی[25] . حوادث[19] . اخبار کشور و جهان[16] . اخبار علمی آموزشی[11] . صنایع دستی نایین[11] . انتصابات[9] . مقالات و دست نوشته ها[9] . اخبار سیاسی[9] . اخبار نظامی انتظامی[8] . اخبار ورزش[7] . مشاهیر نایین[7] . اخبار سفرها[6] . اخبار پزشکی سلامت[5] . اطلاعیه ها[5] . قوانین سایت[5] . درباره سایت و نویسندگان[5] . عکس های جالب[3] . آموزش نویسندگان[3] . اخبار اقتصادی[3] . اخبار روستای بافران[2] . اخبار مذهبی[2] . عکس های خبری[2] . مناسبت ها[2] . نظرسنجی[2] . مجالس و مراسم . درباره سایت و نویسندگان نایین نیوز دات آی آر . انتقادات . اخبار روستای مهرجان . Naein News khddk khmdk دشثهد دشثثد دشهد نایینیان نائینیان Naeini . آثار تاریخی نایین .

نظرسنجی

دریافت کد نظرسنجی

 

آخرین اخبار نایین

با دریافت این کد و قراردادن آن در سایت خود ضمن افزایش بازدیدکننده سایت خود به 2برابر از آخرین اخبار و اطلاعات نایین و ایران باخبر شوید.

دریافت کد اخبار نایین

بایگانی

انتخابات اسفند 86
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386
بهار 1386

اشتراک

 

خدا خرد را نزد کسى به ودیعت ننهاد ، جز که روزى او را بدان نجات داد . [نهج البلاغه]

سایت نایین نیوز از عموم علاقمندان دعوت میکند تا به عنوان نویسنده با سایت همکاری نموده و از مزایای فوق العاده سایت استفاده نمایند. برای دیدن اطلاعات بیشتر به قسمت قوانین سایت مراجعه فرمایید.

فرهنگسازی غدیر

نویسنده:محمد جواد ایمانی نایینی::: شنبه 86/10/8::: ساعت 6:0 عصر

عید سعید غدیر خمفرهنگسازی غدیر
باده بده ساقیا ولی ز خم غدیر

چنگ بزن مطربا ولی به یاد امیر

آفرینش، مخلوق خداوند متعال است و قطعاً مملوک حقیقی حضرت حق خواهد بود. لذا موجودات در دو بعد تکوین و تشریع رابطة عبودیت و بندگی با خداوند متعال دارند و خدای متعال هم رابطة مولویت بر بندگان خود در هر دو جهت دارد. بر همین اساس است که خود فرموده است: «و ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون.» جن و انسان را خلق نکردم مگر برای عبادت (سوره ذاریات آیه 56) (در بعد تشریع) و در بعد تکوین فرموده است: «ان کل من فی السموات و الارض الا آتی الرحمن عبدا» آنچه در زمین و آسمان است در محضر رحمان بنده هستند.(سوره مریم آیة 93)

و راجع به ولایت تشریع دارد: «الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور...»(سوره بقره آیه 257) منتهی از آن‏جا که نظام خلقت بر اساس اسباب و مسببات و قانون و حکم اداره میشود، اعمال ولایت خداوند، خواهی نخواهی، با واسطه خواهد بود، که: «انما ولیکم الله و رسوله و الذین آمنوا...»
در زمان حیات حضرت رسالت، خود پیامبر رحمت، رشتة ولایت خداوند را، به عهده دارد و بعد از او چنانچه رشتة این ولایت الهیه گسسته شود، رسالت که زمینه ساز ولایت است، نافرجام خواهد بود. بدین جهت در غدیر عهده داری رشتة ولایت الهیه تا روز قیامت برای تمامی انسانیت به اسم و رسم معرفی شد که اولین ایشان مولی الموحدین، سیدالاوصیا، علی بن ‏ابی‏طالب(ع) و آخرین ایشان حضرت خاتم الاوصیا، مهدی موعود(عج)، از جانب خود خداوند این بندگان معصوم، به طور مخصوصی منصوب گردیدند. و بدین جهت غدیر نتیجة زحمات همه اولیای خداوند در طول تاریخ است و همایش عبودیت و بندگی خداوند از طرف مخلوق و اعمال ولایت از طرف خالق است. تمامی سفره ها و مائده های آسمانی در پرتو همین مائدة ولایت است که اوج آن در غدیر است. امّا هم اکنون سخن اینجاست که وقتی در سورة مائده سفره ای طعام، لکن از آسمان به دعای بندة خدا محیای روح الله و به تقاضای حواریون نازل میشود، نزول این مائده به عنوان عیدی برای اولین و آخرین ایشان محسوب میشود. مع الوصف ما در رابطة با احیاء ماده المواد همة موائد آسمانی چه کرده ایم. راجع به مسئله ای که پیامبر رحمت فرمود: «باید حاضر به غایب و پدر به فرزند تا روز قیامت برساند» چه کرده ایم؟
آری، ما در رابطة با احیاء عید حیات بخش غدیر چه کرده ایم؟ آیا بهتر نیست برای مسئله ای که این قدر اهمیّت دارد - که اگر رسول خدا هم اعمال نفرماید، اصل رسالت را نرسانده است - عمیقاً برنامه ریزی داشته باشیم؟
مسلم است هر کدام از شما عزیزان در این خصوص طرح های سازنده و موفق دارید، امّا آنچه فعلاً به فکر و خاطر این حقیر می‏رسد از این قرار است:
گذشته از وظایف والدین در این امر خطیر،
1- مراکز نشر خطبة غدیر در این رابطه با هم مسابقه بگذارند که کدام یک بهتر و جذاب‏تر چاپ و نشر می‏گردند.
2 - خطبای هر شهر در محل اجتماع شهر خطبة غدیر را به بهترین وجه بیان نمایند.
3 - در جشن های عقد، عروسی، جشن تکلیف و هر مناسبت شادمانی دیگر فرازهایی از خطبة غدیر خوانده شود. کتاب های مشتمل بر خطبة غدیر، زینت بخش سفرة عقد، عروسی و... گردد.
4 - در سمینارها و اجلاس ها در ابتدا به فرازهایی از خطبه غدیر اشاره شود.
5 - مداحان اهلبیت و تمامی هنرمندان، هنرهای الهی خود را در این رابطه ظاهر سازند.
6 - پیام حج حجاج بیت الله الحرام، غدیر باشد.
7 - ائمة جمعه تبلیغ غدیر را در دستور کار سالیانة خود قرار دهند.
8 - البته صدا و سیما در این رابطه مسئولیتی همگانی و همیشگی دارد.
9 - مراکز علمی و آموزشی، خاصه آموزش و پرورش و بالاخص حوزه های علمیه هر کدام اقدام مناسب نمایند. به خصوص برای حفظ خطبة غدیر در مدارس برنامه ریزی جذاب شود. انشاءالله

یا رسول تشهد انّک قد بلغت، قد بلغت، قد بلغت.

استاد خطیب حاج آقای انصاری‏زاده.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال مطالب به سایت جدید نایین نیوز دات آی آر Naein News NaeinN
رؤیا احمدی درگذشت
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.naeinpeyk.tk