سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 187357

بازدید امروز : 6

بازدید دیروز : 20

مرحومین نایینی

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

سایت های مفید

لوگوی دوستان







درباره سایت

مرحومین نایینی
مدیر وبلاگ : محمد جواد ایمانی نایینی[288]
نویسندگان وبلاگ :
محمد صادق ایمانی (@)[23]

محمد رضا خدابخشیان[10]
مسعود عبایی (@)[3]

اورانوس[4]
نسیم[2]
مجتبی پوربافرانی[2]
حسین فرزانیان محمدی[4]
محمد مهدی ایمانی نایینی[0]

آخرین مرحومین نایین

پیوندهای مفید

لینک به لوگوی من

مرحومین نایینی

حضور و غیاب

یــــاهـو

فهرست موضوعی یادداشت ها

مجالس ترحیم[57] . انتخابات[42] . اخبار اجتماعی فرهنگی[42] . اخبار عمرانی[31] . اخبار عمومی[25] . حوادث[19] . اخبار کشور و جهان[16] . اخبار علمی آموزشی[11] . صنایع دستی نایین[11] . انتصابات[9] . مقالات و دست نوشته ها[9] . اخبار سیاسی[9] . اخبار نظامی انتظامی[8] . اخبار ورزش[7] . مشاهیر نایین[7] . اخبار سفرها[6] . اخبار پزشکی سلامت[5] . اطلاعیه ها[5] . قوانین سایت[5] . درباره سایت و نویسندگان[5] . عکس های جالب[3] . آموزش نویسندگان[3] . اخبار اقتصادی[3] . اخبار روستای بافران[2] . اخبار مذهبی[2] . عکس های خبری[2] . مناسبت ها[2] . نظرسنجی[2] . مجالس و مراسم . درباره سایت و نویسندگان نایین نیوز دات آی آر . انتقادات . اخبار روستای مهرجان . Naein News khddk khmdk دشثهد دشثثد دشهد نایینیان نائینیان Naeini . آثار تاریخی نایین .

نظرسنجی

دریافت کد نظرسنجی

 

آخرین اخبار نایین

با دریافت این کد و قراردادن آن در سایت خود ضمن افزایش بازدیدکننده سایت خود به 2برابر از آخرین اخبار و اطلاعات نایین و ایران باخبر شوید.

دریافت کد اخبار نایین

بایگانی

انتخابات اسفند 86
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386
بهار 1386

اشتراک

 

هیچ چیزی مانند عمل، دانش را رشد نمی دهد . [امام علی علیه السلام]

سایت نایین نیوز از عموم علاقمندان دعوت میکند تا به عنوان نویسنده با سایت همکاری نموده و از مزایای فوق العاده سایت استفاده نمایند. برای دیدن اطلاعات بیشتر به قسمت قوانین سایت مراجعه فرمایید.

حج فلسفه توحید

نویسنده:محمد جواد ایمانی نایینی::: چهارشنبه 86/9/21::: ساعت 3:0 عصر

ایام حجحج فلسفه توحید
سپاس خداوندی را که خانة خود را رمز هدایت بحق و وسیلة طهارت از آلایش، و مرکز ظهور ایمان، و نمونة صلح و امنیّت مردم جهان قرار داد.
سلام بر ابراهیم(ع) خلیل خدا و بنیانگذار دین حنیف، آن کس که برای خدا قیام کرد و با عزمی الهی بر دنیایی از مشکلات فائق آمد و در برابر آزمون‏های توان فرسای الهی پیروز گشت و بر فراز رفیع «امامت» جای گرفت.
سلام بر کعبه، این هیئت همیشه بر پای توحید و مشعل هماره فروزان عشق و آزادگی انسان، قبلة دل و عمل جهان اسلام.
سلام بر بیت ‏الله و حریم آن، سلام بر مدینه‏ النّبی و بقیع آن، و سلام بر همة آیات بزرگ و خاطره‏ انگیز این وادی مقدّس، این کانون اسرار عبودیّت و راز بلند انسانیّت.
به هنگام حج، رهروان راه عرفان و عشق و ایثار، از همه جای جهان و با چهره ‏ها و زبان‎های گوناگون، کوله ‏بار حج را بر قامت، و عزم دیار دوست را در دل استوار می‏سازند تا در زیباترین و شگفت ‏ترین اجتماع انسانی، تجسّم عینی توحید را درصورت حج به نمایش گذارند.
فلسفة حج را به کلامی کوتاه می‏توان فلسفة توحید دانست. حج گزاران در هر قدمی که به خانة معبود نزدیک می‏شوند، باری از «خود» و «غیرخدا» بر زمین می‏نهند و می‏روند تا رنگی الهی گیرند و وحدت و توحید را به نمایش در آورند.
در جای جای مراسم حج، اسراری ژرف از عبودیّت و عرفان حق نهفته است. کعبه با آن سادگی پر صلابتش، عرفات با آن شکوه پر رمز و رازش، منی و مقام، حجر‏الاسود و حجر اسماعیل و... هر گوشة این سرزمین مقدّس یادآور زیباترین جلوه‏های حیات انسان و صحنة‎های پیکار حق و باطل از آغار تاکنون است.

حج گذری بر تاریخ اسلام است. حج زنده کردن یاد امام حسین(ع) اسوة عظیم و ابدی مقاومت در مقابل ظلم و فساد، و خروج تاریخ ‏ساز او از صف حاجیانی است که بی معرفت امام، در حقیقت سنگ‏ها را طواف کرده‏ اند.
حج در تداوم خود، گذری بر مدینه است. با آن سکوت محزونش و فضایی که سرشار از خاطرات پیامبر اکرم(ص) و حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و اصحاب راستین آنان است و ظلم بزرگی که بر ایشان رفت و... اندوه شیعیانی که از پشت نرده‏ های بقیع انتظار آن منتقم و منجی بزرگ حضرت مهدی(عج)را فریاد می‏کشند، تا بر دیوار کعبه تکیه زده و پیکار عظیم و نهایی حق با باطل را آغاز نماید.
حج در باطن خود ارتباط عمیق حضرت اسماعیل(ع) و امام حسین(ع) است. چه هر دو مظهر اطاعت محض فرمان خدا در مسلخ عشق ‏اند. حج ترجمان تسلیم بی چون و چرای ابراهیم خلیل(ع) در برابر فرمان حق به ذبح فرزند است که خداوند از آن به «ذبحی عظیم» یاد می‏کند و امام حسین(ع) آن قربانی بزرگ که در راه حق و اقامة عدل الهی از خود گذشتن را به مسلمانان جهان آموختند.
امید آن که در پرتو بیداری وحرکت امّت مسلمان، حج هویّت حقیقی و اثر عظیم خود را در سامان دادن به دین و دنیای مسلمانان بازیافته و اجتماع سالانة حج محیطی مستعد برای اقامة ارزش‏های اصیل اسلامی و موجب سرفرازی امّت اسلام و قیام آنان علیه استکبار جهانی و زمینه‏ای برای ظهور منجی عالم بشریّت حضرت حجّت ‏بن الحسن ‏العسکری(عج) فراهم گردد.

ع. الیاس زاده نایینی



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال مطالب به سایت جدید نایین نیوز دات آی آر Naein News NaeinN
رؤیا احمدی درگذشت
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.naeinpeyk.tk