سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 187356

بازدید امروز : 5

بازدید دیروز : 20

مرحومین نایینی

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

سایت های مفید

لوگوی دوستان







درباره سایت

مرحومین نایینی
مدیر وبلاگ : محمد جواد ایمانی نایینی[288]
نویسندگان وبلاگ :
محمد صادق ایمانی (@)[23]

محمد رضا خدابخشیان[10]
مسعود عبایی (@)[3]

اورانوس[4]
نسیم[2]
مجتبی پوربافرانی[2]
حسین فرزانیان محمدی[4]
محمد مهدی ایمانی نایینی[0]

آخرین مرحومین نایین

پیوندهای مفید

لینک به لوگوی من

مرحومین نایینی

حضور و غیاب

یــــاهـو

فهرست موضوعی یادداشت ها

مجالس ترحیم[57] . انتخابات[42] . اخبار اجتماعی فرهنگی[42] . اخبار عمرانی[31] . اخبار عمومی[25] . حوادث[19] . اخبار کشور و جهان[16] . اخبار علمی آموزشی[11] . صنایع دستی نایین[11] . انتصابات[9] . مقالات و دست نوشته ها[9] . اخبار سیاسی[9] . اخبار نظامی انتظامی[8] . اخبار ورزش[7] . مشاهیر نایین[7] . اخبار سفرها[6] . اخبار پزشکی سلامت[5] . اطلاعیه ها[5] . قوانین سایت[5] . درباره سایت و نویسندگان[5] . عکس های جالب[3] . آموزش نویسندگان[3] . اخبار اقتصادی[3] . اخبار روستای بافران[2] . اخبار مذهبی[2] . عکس های خبری[2] . مناسبت ها[2] . نظرسنجی[2] . مجالس و مراسم . درباره سایت و نویسندگان نایین نیوز دات آی آر . انتقادات . اخبار روستای مهرجان . Naein News khddk khmdk دشثهد دشثثد دشهد نایینیان نائینیان Naeini . آثار تاریخی نایین .

نظرسنجی

دریافت کد نظرسنجی

 

آخرین اخبار نایین

با دریافت این کد و قراردادن آن در سایت خود ضمن افزایش بازدیدکننده سایت خود به 2برابر از آخرین اخبار و اطلاعات نایین و ایران باخبر شوید.

دریافت کد اخبار نایین

بایگانی

انتخابات اسفند 86
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386
بهار 1386

اشتراک

 

هرگاه خدا بنده‏اى را خوار دارد ، او را از آموختن علم برکنار دارد . [نهج البلاغه]

سایت نایین نیوز از عموم علاقمندان دعوت میکند تا به عنوان نویسنده با سایت همکاری نموده و از مزایای فوق العاده سایت استفاده نمایند. برای دیدن اطلاعات بیشتر به قسمت قوانین سایت مراجعه فرمایید.

امام رضا(ع) در نایین

نویسنده:محمد جواد ایمانی نایینی::: جمعه 86/9/2::: ساعت 6:0 عصر

میلاد سراسر سعادت عالم آل محمد، امام رئوف، ابوالحسن، امام علی بن موسی الرضا«صلوات الله علیه»، را به ساحت مقدّس حضرت بقیه الله الاعظم«عج» و رهبر معظم انقلاب اسلام و عموم شیعیان جهان اسلام تبریک و تهنیت عرض می‏نماییم.

امام رضا(ع) در نایین

نایینـی ها!! در غـربت، عـزیـز باشیـد (منسـوب به امـام رضـا علیـه السلام)

امام رضا در نایینپخش سریال تاریخی و مذهبی ولایت عشق گامی مؤثر در افشای چهره نفاق و ظاهرفریبی مأمون و معرفی گوشه هایی از تاریخ خلفای عباسی و همچنین بخشی از سیره عملی و پایگاه علمی و مبارزاتی خورشید خراسان حضرت امام علی ابن موسی الرضا(ع) بوده است. اگر چه هنوز بسیاری از جوانب و وقایع این سفر تاریخی امام هشتم شیعیان، از مدینه تا مرو نادیده گرفته شده و ناگفته مانده است، حضور حضرت امام رضا(ع) در نایین و توقف آن حضرت در این شهر و استحمام و اقامه نماز و سخنرانی و دعا در حق نایینی ها داستانی شنیدنی دارد:
مأمون دستور داده بود امام(ع) را از شهرهای بزرگ و شلوغ و شیعه نشین عبور ندهند و لذا مسیر ورود به ایران از طریق خوزستان و مناطق خشک و کویری مرکزی تا نیشابور بود و مرو تعیین شده بود
نایین از جمله شهرهایی بود که این افتخار نصیبش شد، تا میزبان قدوم مبارک امام(ع) باشد گویا در میان محله های نایین کوی سنگ و محله کلوان در این میزبانی سهم بیشتری داشته اند، مسجد علویان در نزدیکی حسینیه کلوان، پس از حضور امام رضا(ع) و سخنرانی ایشان در فضای بیرونی مسجد که امروزه به قدمگاه مشهور است پی از آن پایگاه تبلیغات سادات و علویان شده است.
سنگی که در هنگام سخنرانی، بنا بر اقوال در زیر پای حضرت قرار داشته است و گویا در سال های اخیر به سرقت رفته است، سال ها مورد علاقه مردم و تداعی کننده حضور آن حضرت در این شهر بوده است،.بعضی معتقد بوده اند که جای پای امام(ع)، بر سنگ نقش بسته و شبیه آن چه در شهر قدمگاه نیشابور و صحـن داخلی امام زاده محمد محروق نیشابور وجود دارد، متبرک و مورد علاقه دوستـداران حضرت بـوده
است، استحمام آن حضرت در حمام کوی سنگ که امروز نیز دایر است و از آن تاریخ به بعد به حمام امام رضا (ع) شهرت یافته است و اقامه نماز آن حضرت در مسجد جنب این حمام،که پس از این واقعه به مسجد امام رضا (ع) مشهور شده است هنوز سینه به سینه نقل می شود. مشایعت و بدرقه مردم نایین که تا محله پادرخت بافران، همراه موکب ملوکانه امام(ع) صورت گرفته و سخنرانی کوتاه امام در بافران و جریان بازگشت ودعا در حق نایینی ها که فرموده اند: «در غربت، عزیز باشید» هنوز از بهترین یادمان ها و خاطره های مردم این دیار است و جالب این که درخت مشهور به درخت امام رضا(ع)، در قصبه ی بافران که بقایای ریشه آن هنوز باقی است، و در حکم سایه بانی برای محل سخنرانی و تودیع و دعای حضرت بوده است، هنوز مورد توجه مردم بافران و نایین و سایر مراجعین است.
منابع:
1- تاریخ نایین تألیف سید عبدالحجة بلاغی
2- مدینة الغربا یا تاریخ و جغرافیای تاریخی شهرستان نایین تألیف علیرضا انواری نایینی

« کانون فرهنگی هنری مسجد حضرت سجاد (ع) نایین »



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال مطالب به سایت جدید نایین نیوز دات آی آر Naein News NaeinN
رؤیا احمدی درگذشت
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.naeinpeyk.tk