سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 187342

بازدید امروز : 11

بازدید دیروز : 34

مرحومین نایینی

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

سایت های مفید

لوگوی دوستان







درباره سایت

مرحومین نایینی
مدیر وبلاگ : محمد جواد ایمانی نایینی[288]
نویسندگان وبلاگ :
محمد صادق ایمانی (@)[23]

محمد رضا خدابخشیان[10]
مسعود عبایی (@)[3]

اورانوس[4]
نسیم[2]
مجتبی پوربافرانی[2]
حسین فرزانیان محمدی[4]
محمد مهدی ایمانی نایینی[0]

آخرین مرحومین نایین

پیوندهای مفید

لینک به لوگوی من

مرحومین نایینی

حضور و غیاب

یــــاهـو

فهرست موضوعی یادداشت ها

مجالس ترحیم[57] . انتخابات[42] . اخبار اجتماعی فرهنگی[42] . اخبار عمرانی[31] . اخبار عمومی[25] . حوادث[19] . اخبار کشور و جهان[16] . اخبار علمی آموزشی[11] . صنایع دستی نایین[11] . انتصابات[9] . مقالات و دست نوشته ها[9] . اخبار سیاسی[9] . اخبار نظامی انتظامی[8] . اخبار ورزش[7] . مشاهیر نایین[7] . اخبار سفرها[6] . اخبار پزشکی سلامت[5] . اطلاعیه ها[5] . قوانین سایت[5] . درباره سایت و نویسندگان[5] . عکس های جالب[3] . آموزش نویسندگان[3] . اخبار اقتصادی[3] . اخبار روستای بافران[2] . اخبار مذهبی[2] . عکس های خبری[2] . مناسبت ها[2] . نظرسنجی[2] . مجالس و مراسم . درباره سایت و نویسندگان نایین نیوز دات آی آر . انتقادات . اخبار روستای مهرجان . Naein News khddk khmdk دشثهد دشثثد دشهد نایینیان نائینیان Naeini . آثار تاریخی نایین .

نظرسنجی

دریافت کد نظرسنجی

 

آخرین اخبار نایین

با دریافت این کد و قراردادن آن در سایت خود ضمن افزایش بازدیدکننده سایت خود به 2برابر از آخرین اخبار و اطلاعات نایین و ایران باخبر شوید.

دریافت کد اخبار نایین

بایگانی

انتخابات اسفند 86
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386
بهار 1386

اشتراک

 

هرگاه خداوند، بـنده ای را دوست بدارد، امانتداری را محبوبش می گرداند. [امام علی علیه السلام]

سایت نایین نیوز از عموم علاقمندان دعوت میکند تا به عنوان نویسنده با سایت همکاری نموده و از مزایای فوق العاده سایت استفاده نمایند. برای دیدن اطلاعات بیشتر به قسمت قوانین سایت مراجعه فرمایید.

وضعیت فعلی فرش نایین

نویسنده:محمد جواد ایمانی نایینی::: پنج شنبه 86/9/29::: ساعت 4:0 عصر

فرش ناییندر حال حاضر متأسفانه در سراسر ایران، قالی به سبک نایین تولید می شود. در نتیجه بررسیهای به عمل آمده، در زمینه علل این گستردگی به نتایج زیر رسیدیم:

·         تولید کنندگان نایینی: بدین معنا که به دلیل بالا بودن هزینه تولید در نایین (دستمزد بافندگان) تولید کنندگان نایینی برای به دست آوردن نیروهای کار ارزان قیمت، به سایر نقاط کشور مراجعه نموده و ضمن آموزش شیوه نایینی به آنان با صرف هزینه تمام شده، کمتر به ارزش افزوده بیشتری دست می یابند. این مسئله سبب آشنایی سایر مناطق کشور با شیوه قالیبافی نایینی و در نهایت تولید آن در این مناطق شده است.

·         محدودیت رنگ قالی نایین: به دلیل محدودیت رنگ قالی نایین، بافت آن نیاز به دقت زیادی (جهت تشخیص رنگها) ندارد و بافندگان مبتدی نیز دارای توان اجرای رنگبندی آن هستند.

·         به کارگیری قالیهای معمول و آشنا در نقوش قالی نایین: آشنایی نسبی سراسر کشور با نقوش معمول (با حساسیت بسیار کم) در قالی نایین سبب تسهیل در اجرای آن گردیده است.

·         ارزش افزوده: ارش افزوده قالی نایین نسبت به تولیدات سایر مناطق با شرایط یکسان، از میزان بالاتری برخوردار است و همین مسئله سبب گرایش نواحی دیگر به تولید این نوع از محصول گردیده است.

·         بازار فروش: در دسته بندی قالی نواحی مختلف ایران براساس میزان بازار فروش، قالی نایین (بخصوص در گذشته) از جایگاه خاصی برخوردار بوده و در نخستین ردیف های آن قرار می گیرد.

گستردگی بیش از پیش فرش نایین سبب ایجاد شرایط و مشکلاتی در زمینه قالیبافی در سطح منطقه و کشور گردیده است، که عبارتند از:

1- عرضه بیش از تقاضا: در نتیجه تولید انبوه قالی به سبک نایین در سطح کشور، میزان عرضه این کالا بیش از میزان تقاضا شده و این امر سبب ایجاد مشکلاتی شده است که عبارتند از:

·         نزول قیمت محصولات: طبق اصول اقتصادی چنانچه عرضه یک کالا بیش از میزان تقاضا برای آن باشد، قیمت کالای مورد نظر کاهش یافته و این در شرایطی است که نرخ تمام شده محصول ثابت و چه بسا در بسیاری از موارد سیر صعودی داشته است.

·         از دست دادن بازارها: در نتیجه افزایش میزان عرضه و تکرار بیش از حد آن رغبت و تمایل خریداران محصول کاهش یافته و در نتیجه منجر به از دست دادن بازارها می گردد.

2- عدم توانایی تولید قالی اصیل نایین در سایر نقاط کشور: شرایط جغرافیایی منطقه نایین شامل آب و هوا، میزان رطوبت موجود در هوا، ترکیب شیمیایی آب وحتی پوشش گیاهی و جانوری منطقه، سبب ایجاد کیفیت خاصی در قالی نایین شده که دستیابی به این کیفیت در سایر مناطق جغرفیایی با توجه به تغییر شرایط مذکور غیر ممکن گردیده است.

3-نزول کیفیت محصولات: با بالا رفتن سطح کمی تولیدی محصول و عدم حضور کارشناسان تعیین کیفیت و مرغوبیت محصولات (در داخل و خارج از کشور) و عدم آشنایی خریداران با نحوه تشخیص مرغوبیت محصول و نیز با توجه به این نکته که تولید محصول مرغوب نیاز به هزینه اولیه و زمان بیشتر و در نتیجه قیمت تمام شده بالاتری دارد، سبب شده تا تولید کنندگان (با توجه به عدم وجود تفاوت قابل توجه در نرخ فروش) تمایلی به تولید محصول مرغوب (فرش اصیل نایین) نداشته باشند. و تمامی این مسائل در نهایت منجر به نزول کیفیت قالی نایین گردد.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال مطالب به سایت جدید نایین نیوز دات آی آر Naein News NaeinN
رؤیا احمدی درگذشت
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.naeinpeyk.tk