سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تعداد کل بازدید : 187332

بازدید امروز : 1

بازدید دیروز : 34

مرحومین نایینی

[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

سایت های مفید

لوگوی دوستان







درباره سایت

مرحومین نایینی
مدیر وبلاگ : محمد جواد ایمانی نایینی[288]
نویسندگان وبلاگ :
محمد صادق ایمانی (@)[23]

محمد رضا خدابخشیان[10]
مسعود عبایی (@)[3]

اورانوس[4]
نسیم[2]
مجتبی پوربافرانی[2]
حسین فرزانیان محمدی[4]
محمد مهدی ایمانی نایینی[0]

آخرین مرحومین نایین

پیوندهای مفید

لینک به لوگوی من

مرحومین نایینی

حضور و غیاب

یــــاهـو

فهرست موضوعی یادداشت ها

مجالس ترحیم[57] . انتخابات[42] . اخبار اجتماعی فرهنگی[42] . اخبار عمرانی[31] . اخبار عمومی[25] . حوادث[19] . اخبار کشور و جهان[16] . اخبار علمی آموزشی[11] . صنایع دستی نایین[11] . انتصابات[9] . مقالات و دست نوشته ها[9] . اخبار سیاسی[9] . اخبار نظامی انتظامی[8] . اخبار ورزش[7] . مشاهیر نایین[7] . اخبار سفرها[6] . اخبار پزشکی سلامت[5] . اطلاعیه ها[5] . قوانین سایت[5] . درباره سایت و نویسندگان[5] . عکس های جالب[3] . آموزش نویسندگان[3] . اخبار اقتصادی[3] . اخبار روستای بافران[2] . اخبار مذهبی[2] . عکس های خبری[2] . مناسبت ها[2] . نظرسنجی[2] . مجالس و مراسم . درباره سایت و نویسندگان نایین نیوز دات آی آر . انتقادات . اخبار روستای مهرجان . Naein News khddk khmdk دشثهد دشثثد دشهد نایینیان نائینیان Naeini . آثار تاریخی نایین .

نظرسنجی

دریافت کد نظرسنجی

 

آخرین اخبار نایین

با دریافت این کد و قراردادن آن در سایت خود ضمن افزایش بازدیدکننده سایت خود به 2برابر از آخرین اخبار و اطلاعات نایین و ایران باخبر شوید.

دریافت کد اخبار نایین

بایگانی

انتخابات اسفند 86
پاییز 1387
تابستان 1387
بهار 1387
زمستان 1386
پاییز 1386
تابستان 1386
بهار 1386

اشتراک

 

آن که میان خود و خدا را به صلاح دارد ، خدا میان او و مردم را به صلاح آرد ، و آن که کار آخرت خود درست کند ، خدا کار دنیاى او را سامان دهد ، و آن که او را از خود بر خویشتن واعظى است ، خدا را بر او حافظى است . [نهج البلاغه]

سایت نایین نیوز از عموم علاقمندان دعوت میکند تا به عنوان نویسنده با سایت همکاری نموده و از مزایای فوق العاده سایت استفاده نمایند. برای دیدن اطلاعات بیشتر به قسمت قوانین سایت مراجعه فرمایید.

توزیع جغرافیایی فرش نایین

نویسنده:محمد جواد ایمانی نایینی::: پنج شنبه 86/9/29::: ساعت 3:0 عصر
فرش نایینامروزه در بخشها و دهات حومه نایین از جمله تودشک که فرشهای مرغوبی در آن بافته می شود، دربرخی دیگر از بخشهای استان اصفهان از جمله اردستان و بیابانک و حتی مناطقی دورتر مانند طبس (استان خراسان) و قزوین فرشهایی با متابعت از طرح و تکنیک بافت نایین تولید و به بازارهای منتظر و مشتاق عرضه می شود.
آنچه در روستاهای جنوبی و شرقی و شمالی نایین بافته می شود دقیقاً در گستره نفوذ فرهنگی فرش نایین است. هنگامی که این فرش از «خور» به سوی طبس و کاشمر و سبزوار حرکت می کند به نوعی رفتهرفته از کیفیت تهی می شود.
در بافرون، جشوقان، تودشک زفره (در روستای مارشینان) و جندق فرشهایی مرغوب و با کیفیت عالی بافته می شود. اما در مناطق خور، اردیب، گرمه و مهرجان فرشها کیفیت نازتری می یابند. در مسیر خور به طبس نیز کیفیت فرش به علت استفاده از پشمها و رنگهای نا مرغوب و جفتی بافی پایین آمده است.
در روستای فرخی نیز فرشبافی رواج دارد که قالیبافی آنها در حد متوسط است. اردیب و عروسان نیز قالیبافی متوسطی دارند ولی بهترین فرش منطقه از آن جندق است که در آنجا فرش ابریشمی نیز بافته می شود.
روستاهای اطراف نایین در مسیر نطنز، نظیر جشوقان چو، (گش کو، جوشقان کوچک)، رحیم آباد، ورزنه، حزن آباد، اوشن بادافشان، میلاجرد، کوشکویه سگزی ومزرعه شور عموماً قالیبافی وجود دارد.
به موازات حرکت از طرف روستاهای خور در مسیر بیاذه، فقر طبیعی منطقه همراه با عوامل فرهنگی بر کیفیت بافت قالی اثر می گذارد که از آن نمونه می توان به پشم های نامرغوب و جفتی بافی اشاره کرد.
در منطقه تودشک، رنگرزی نیز رواج دارد، البته در سالهای اخیر استفاده از رنگهای شیمیایی همراه با قرمز دانه نیز در این مناطق رواج یافته است، که این امر می تواند یکی از دلایل گریش رنگهای شفاف و یاقوتی به دست آمده از قرمز دانه به سمت رنگ قهوه ای باشد.

لیست کل یادداشت های این وبلاگ

انتقال مطالب به سایت جدید نایین نیوز دات آی آر Naein News NaeinN
رؤیا احمدی درگذشت
[عناوین آرشیوشده]


[ خانه | ایمیل |شناسنامه | مدیریت ]

©template designed by: www.naeinpeyk.tk